Vi använder cookies på vår webbplats. Genom att surfa vidare på denna webbplats accepterar du att cookies används.
-
Malmö universitet
- Utbildning
-
Forskning
- Forskning
- Starka forskningsmiljöer
- Forskningsämnen
- Forskningspublikationer
-
Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
Forskarskolor
- Forskarskolor
- Forskarskola: SET
- Forskarskola: Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskolan för yrkesverksamma inom hälsa, vård och välfärd
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Forskarskola: Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Forskarskola: SPLIT
- Forskarskola: Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Företagsforskarskola: Datadrivna system
- Forskarskola: GlycoImaging
- Forskarskola: BioCapture
- Forskarskola: Oral hälsa
- Forskarskola: FontD
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskningsevenemang
-
Samverkan & innovation
- Om oss
- Sök utbildningar
- Studentwebben
- Bibliotek
- För medarbetare
- Malmö universitet
- Ahmad Azadvar
Presentation
Ahmad är doktorand i forskarskolan Data Drivna System, med fokus på speldesign och uppslukande egenskaper hos spel.
Underhållningsmedier och videospel har blivit en oskiljbar del av underhållningsregementet för konsumenter. Tillväxten av videospelindustrin betonar detta faktum och kräver därför inte bara bättre teknisk kvalitet på produkterna utan också en djupare förståelse för spelaren och dennes underhållningsbehov. För att förstå en vanlig spelare verkar det nödvändigt att studera historiska, politiska och samhälleliga faktorer och deras psykologiska effekter i kombination med markeringar av utvecklingsstadier som återspeglas i spelarnas beteende. Å andra sidan innebär rutinmässigt spel ett återuppträdande av beteende både inom och utanför spelmiljön. Även om övervakning och registrering av beteende länge har varit en vanlig praxis inom spelindustrin, är de flesta fall begränsade till prestandametriker, upptäckta avvikelser, spenderingsvanor och förutsägelse för att få maximal lönsamhet. Omedelbar och konkret omsättning av dessa metoder garanterar deras popularitet och framsteg men avskräcker också forskare att göra en djupare analys av orsaker och effekter av återkommande beteende hos konsumenter.
Publikationer
-
2021 | Licentiatavhandling, sammanläggning
Predictive Psychological Player Profiling
Ahmad Azadvar
-
2020 | Konferensbidrag
Categorical Clustering Applied to the Discovery of Character Builds in TCTD2: The BaT Approach
David Renuadie, Robert Lizatovic, Ahmad Azadvar, Rickard Elmqvist, Klaus Hofmeister, Bjӧrn Kristmannsson
-
2020 | Artikel i tidskrift
Defeating the Boss Level …: Exploring Inter-and-Multigenerational Gaming Experiences
Hannah R. Marston, Ahmad Azadvar
-
2020 | Artikel i tidskrift
Aging Agents: Cross Generational Analysis of Behavior and Need Satisfaction Among Players of Tom Clancy’s The Division 2
Ahmad Azadvar, Ebba Dalqvist
-
2019 | Konferensbidrag
Influencers in Multiplayer Online Shooters: Evidence of Social Contagion in Playtime and Social Play
Alessandro Canossa, Ahmad Azadvar, Casper Harteveld, Anders Drachen, Sebastian Deterding