Vi använder cookies på vår webbplats. Genom att surfa vidare på denna webbplats accepterar du att cookies används.
-
Malmö universitet
- Utbildning
-
Forskning
- Forskning
- Starka forskningsmiljöer
- Forskningsämnen
- Forskningspublikationer
-
Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
Forskarskolor
- Forskarskolor
- Forskarskola: SET
- Forskarskola: Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskolan för yrkesverksamma inom hälsa, vård och välfärd
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Forskarskola: Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Forskarskola: SPLIT
- Forskarskola: Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Företagsforskarskola: Datadrivna system
- Forskarskola: GlycoImaging
- Forskarskola: BioCapture
- Forskarskola: Oral hälsa
- Forskarskola: FontD
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskningsevenemang
-
Samverkan & innovation
- Om oss
- Sök utbildningar
- Studentwebben
- Bibliotek
- För medarbetare
- Malmö universitet
- Martin Eksath
Presentation
Mitt huvudsakliga intresse
Jag är intresserad av glappet mellan policy och praktik och då i synnerhet kring frågor som berör hur demokrati, mångkulturalisering och individualisering framställs och görs. Vilken sorts medborgare förväntas utbildningen "producera". Jag har även ett stort intresse för internationalisering. Hittills har mitt fokus legat på Indien där jag vistas regelbundet.
Min huvudsakliga kompetens
Yrkesmässigt har jag under många år arbetat inom utbildningssektorn, som pedagog, skolchef/förvaltningschef, verksamhetsutvecklare, utvärderare osv. Min kompetens ligger främst inom skolutveckling/skolförbättring, organisation och ledarskap, men även inom folkhälsa och internationell utbildning, främst med fokus på Indien.
Publikationer
-
2017 | Artikel i tidskrift
Pedagogisk samexistens: en problematisering av undervisningsdialogens natur
Tina Kullenberg, Martin Eksath
-
2013 | Studentuppsats (Examensarbete)
Demokratiuppdragets dilemman i undervisningen: En studie om normalitet och avvikelse samt reproduktionen av vär[l]den
Martin Eksath
-
2011 | Studentuppsats (Examensarbete)
Learning Diversity in India: Do Priorities in Primary Education Enable Capabilities, Enhance Equal Opportunities and Encourage Cultural Diversity?
Martin Eksath