Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalisation Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Universitetet i en orolig värld
På sidan

Presentation
Jag är för närvarande postdoktor vid Malmö högskola, där jag är involverad i projektet ”Kollaborativ människa-robot inlärning för ultralätta elektriska nyttofordon”. Detta initiativ fokuserar på att utveckla samarbetande inlärningsmetoder för människa-robot för ultralätta elektriska nyttofordon, som syftar till att förbättra autonoma möjligheter genom integrering av end-to-end imitationsinlärning med interaktiv maskininlärning.
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Seagrass classification using unsupervised curriculum learning (UCL)
Nosheen Abid, Md Kislu Noman, György Kovács, Syed Mohammed Shamsul Islam, Tosin Adewumi, Paul Lavery, Faisal Shafait, Marcus Liwicki
-
2024 | Doktorsavhandling, sammanläggning
Unsupervised Curriculum Learning Case Study: Earth Observation UCL4EO
Nosheen Abid
-
2023 | Artikel i tidskrift
Bimodal electroencephalography-functional magnetic resonance imaging dataset for inner-speech recognition
Foteini Simistira Liwicki, Vibha Gupta, Rajkumar Saini, Kanjar De, Nosheen Abid, Sumit Rakesh, Scott Wellington, Holly Wilson, Marcus Liwicki, Johan Eriksson
-
2023 | Artikel i tidskrift
T5 for Hate Speech, Augmented Data, and Ensemble
Oluwatosin Adewumi, Sana Sabah Sabry, Nosheen Abid, Foteini Liwicki, Marcus Liwicki
-
2022 | Konferensbidrag
UCL: Unsupervised Curriculum Learning for Utility Pole Detection from Aerial Imagery
Nosheen Abid, György Kovács, Jacob Wedin, Nuria Agues Paszkowsky, Faisal Shafait, Marcus Liwicki