- Laessöe, J. (2008). Participation and Suistainable Development: The Role and Challenges of Mediating Agents, kap. 9, s. 155-158, ur Reid, Alan, Jensen, Bjarne Bruun, Nikel, Jutta & Simovska, Venka (red.) (2007). Participation and learning: perspectives on education and the environment, health and sustainability. Springer, New York.
- Latour, B. (1996). Trains of Thoughts – Piaget, Formalism, and the Fifth Dimension. In Common Knowledge Winter 1997, Vol.6 n°3, pp. 170-191 (artikeln är tillgänglig elektroniskt på www.bruno-latour.fr).
- Latour, B. & Yaneva A. (2008). Give me a Gun and I Will Make all Buildings Move: An Ant´s View of Architecture. I Geiser, Reto (ed.), Explorations in Architecture: Teaching, Design, Research, Basel: Birkhäuser, pp. 80-89 (artikeln är tillgänglig elektroniskt på www.bruno-latour.fr).
- Sandin, G. (2013). Democracy on the Margin: Architectural Means of Appropriation in Governmental Alteration of Space. Architectural Theory Review, 18:2 pp. 234 – 250.
- Söderberg, J. (2005). Att upphandla byggprojekt. Studentlitteratur. (Kapitel i urval).
- ABK 09. Byggandets kontraktskommitté, 2009.
- Allmänna Bestämmelser, AB 04. Byggandets kontraktskommitté, 2004.
- Utdelat kursmaterial.
Byggd miljö: Byggprocessen
Kurs inom program
Om kursen
Kursen syftar till att studenten ska utveckla grundläggande förståelse av och kunskap om förutsättningarna för byggande ur ekonomiska, juridiska och organisatoriska aspekter.
Denna kurs ges som del av program:
Kursinnehåll
Behörighet och urval
Behörighetskrav
Grundläggande behörighet + Matematik 2a eller Matematik 2b eller Matematik 2c, Samhällskunskap 1b eller Samhällskunskap 1a1 + 1a2, Engelska 6
Kurslitteratur
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna.