Kurslitteratur fokuserad på Marknadsföring:
- Caesarius, L.M. & Hohenthal, J. (2016). Kunskapsbaserad marknadsföring. (Upplaga 1:1). [Lund]: Studentlitteratur.
- Två praktikfall (anskaffas av studenten själv från Harvard Business Publishing enligt instruktioner från kursansvarig).
Kurslitteratur fokuserad på Systemtänkande:
- Stowell, F.A. & Welch, C.E. (2012). The manager's guide to systems practice: making sense of complex problems. Chichester: John Wiley & Sons.
Kurslitteratur fokuserad på IT:
- Kernighan, B W, (2017). Understanding the Digital World. Princeton University Press, , ISBN 9780691176543
Kurslitteratur för hela kursen:
- Borglund, T. m. fl. (senaste upplagan). CSR och hållbart företagande. Sanoma Utbildning, Stockholm
- Björklund, M. & Paulsson, U. (senaste upplagan). Seminarieboken – att skriva, presentera och opponera. Studentlitteratur, Lund
- Mattsson, P. & Örtenblad, A. (senaste upplagan). Smått och gott: om vetenskapliga rapporter och referensteknik. Studentlitteratur AB, Lund
Utöver ovanstående litteratur tillkommer en samling vetenskapliga artiklar.