Borén, Thomas (Red.) (2017). Urban utveckling och interaktion (ss. 213–237). Svenska Sällskapet för Antropologi och Geografi (SSAG). (264 s) (Tillgänglig på internet).
Dessen Jankell, Lotta & Örbring, David (2020). Geografididaktik för lärare 4–9. Gleerups Utbildning AB. 1:a utgåvan (245 s).
Jonas, Andrew E. G.; McCann, Eugene & Thomas, Mary (2015). Urban geography: A critical introduction. Wiley-Blackwell. (384 s) (Tillgänglig som E-bok).
Knox, Paul & Marston, Sallie (2014, 2015). Human Geography: Places and Regions in Global Context. Pearson. 6:e eller 7:e utgåvan (ca 210 s).
Lambert, David & Morgan, John (2010). Teaching geography 11-18. A conceptual approach. Open University Press. (192 s) (Tillgänglig som E-bok).
Listerborn, Carina; Grundström, Karin; Claesson, Ragnhild; Delshammar, Tim; Johansson, Magnus & Parker, Peter (Red.) (2014). Strategier för att hela en delad stad. Samordnad stadsutveckling i Malmö. Malmö University Publications in Urban Studies 16. (136 s) (Tillgänglig via Malmö University Electronic Publishing).
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet – Lgr22. (2022). Skolverket (Tillgänglig på internet).
Olsson, Krister; Nilsson, Daniel; Adolphson, Marcus; Bradley, Karin & Eriksson, Lena (2014). Det förflutna i framtidens stad: tankar om kulturarv, konsumtion och hållbar stadsutveckling. Nordic Academic Press (205 s).
Rönnlund, Maria & Tollefsen, Aina (2016) Rum – Samhällsvetenskapliga perspektiv. Liber. 1:a utgåvan (206 s).
Sanderoth, Ingrid; Båth, Sten & Werner, Margit (2020). Plats-identitet-lärande: Närområden och känsla av sammanhang. Studentlitteratur. 3:e utgåvan (368 s).
Vetenskapliga artiklar och material tillkommer (ca 300 s) (Tillhandahålls vid kursstart).