Butter, Michael & Knight, Peter. (red.) (2020). Routledge handbook of conspiracy theories. Abingdon, Oxon: Routledge (urval, ca. 100 s.)
Cohen, Louis; Manion, Lawrence & Morrison, Keith (2018). Research Methods in Education. Eighth edition, Abingdon: Routledge (916 s.)
Hunt, Lynn (2019). Historien: och varför den angår oss. Lund: Studentlitteratur (113 s)
Karlsson, Maria (2015). Cultures of Denial. Comparing Holocaust and Armenian Genocide Denial. Department of History, Lund: Lund University (198 s.)
Rosenlund, David (2016). History education as content, methods or orientation? A study of curriculum prescriptions, teacher-made tasks and student strategies. Diss. Malmö: Malmö högskola (ca. 100 s. i samråd med kursledaren)
Wahlström, Ninni (2016). Läroplansteori och didaktik. Andra upplagan Malmö: Gleerup Utbildning AB (213 s.)
Aktuella styrdokument.
Artiklar och källmaterial (ca 250 s.).