Om kursen

I kursen introduceras teorier om utveckling och lärande som grund för att förstå och förklara barns, ungas och vuxnas kognitiva och språkliga utveckling. Teorierna sätts i relation till forskning om klass, genus och etnicitet. I kursen behandlas didaktiska teorier om hur undervisning planeras, genomförs och utvärderas. Kursen behandlar även digitala medier och dess betydelse för lärande och identitetsutveckling.

Denna kurs ges som del av program:

Vidareutbildning av lärare (VAL)

Kursinnehåll

Behörighet och urval

Behörighetskrav

Antagen till VAL-projektet, Vidareutbildning Av Lärare, enligt Förordning SFS 2013:831.

Kurslitteratur

Kursvärdering

Studenter som deltar i eller har avslutat en kurs ges en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).

Kontakt