Kurslitteratur och övriga läromedel
Hugo, Martin (2011) Från motstånd till framgång: att motivera när ingen motivation finns. Stockholm: Liber. (s.124)
Illeris, Knud (2015). Lärande. Lund: Studentlitteratur. ( 2:a uppl.: kap.8, 9, 10) (80 s.)
Jakobsson, Inga-Lill & Lundgren, Marianne (2013). Samverkan kring barn och unga i behov av särskilt stöd. Stockholm: Natur & Kultur. (135 s.)
Lundberg, Ingvar & Sterner, Görel (2009). Dyskalkyli - finns det? Aktuell forskning om svårigheter att förstå och använda tal. Göteborg: nationellt centrum för matematikutbildning. (100 s.)
Mossige, Margunn; Røskeland, Marianne & Skaathun, Astrid (2009). Flera vägar mot mål. Läs- och skrivsvårigheter i gymnasieskolan. Stockholm: Liber AB. (204 s.)
Runström Nilsson, Petra (2019). Pedagogisk utredning och kartläggning: att analysera och bedöma elevers behov av särskilt stöd. 4: uppl. Malmö: Gleerups utbildning (160 s.)
Skolverket. (2014). Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram https://www.skolverket.se/publikationer?id=3299
Säljö, Roger & Hjörne, Eva. (2013) Att platsa i en skola för alla. Lund: Studentlitteratur AB (242 s.)
Lundgren, Ulf P., Säljö, Roger & Liberg, Caroline (red.) (2014). Lärande skola bildning – grundbok för lärare. Stockholm: Natur och Kultur (Kap. 10) (10 s.) Tillhandahålles som artikel
Dessutom tillkommer artiklar, avhandlingar och skönlitteratur samt aktuella styrdokument.