Edfeldt, David; Karlsson, Annelie; Lindgren, Ann & Sjölund Anna (2019). Autism och ADHD i gymnasiet: tydliggörande pedagogik. Stockholm: Natur och Kultur. (203 s.)
Holmqvist, Mona (Red.) (2021). Teorier för undervisning och lärande. Malmö: Gleerups. (199 s.)
Lutz, Kristian (2021). Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola: Möte med det som inte anses LAGOM. 2.a uppl. Stockholm: Liber AB (176 s.)
McMaster, Christopher (2015). “Where is _?” Culture and the process of change. International Journal of Whole Schooling (11)(1), (18 s.)
Mossige, Margunn; Røskeland, Marianne & Skaathun, Astrid (2009). Flera vägar mot mål. Läs- och skrivsvårigheter i gymnasieskolan. Stockholm: Liber AB. (204 s.)
Roos, Helena (2020). Inkluderande matematikundervisning. Stockholm: Natur & Kultur. (111 s)
Runström Nilsson, Petra (2019). Pedagogisk utredning och kartläggning: att analysera och bedöma elevers behov av särskilt stöd. 4: uppl. Malmö: Gleerups utbildning (160 s.)
Skolverket. (2014). Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram. Tillgänglig via internet.
Dessutom kan ytterligare artiklar, avhandlingar och skönlitteratur samt aktuella styrdokument tillkomma.