Boo, Sofia, Forslund Frykedal, Karin & Thorsten, Anja (2017). Att anpassa undervisning: till individ och grupp i klassrummet. Första utgåvan Stockholm: Natur & Kultur. Del 1 och 2. (185 s.)
Bruce, Bruse, Sventelius, Eva, Ivarsson, Ulrika & Svensson, Anna-Karin (2016). Språklig sårbarhet i förskola och skola, barnet, språket och pedagogiken. Lund: Studentlitteratur. Kap. 4, 5 (44 s.)
Hansén, Sven-Erik & Forsman, Liselott (red.) (2017). Allmändidaktik: vetenskap för lärare. Andra upplagan Lund: Studentlitteratur. Kap 4, 11. (36 s.)
Insulander, Eva & Selander, Staffan (red.) (2018). Att bli lärare. Första upplagan Stockholm: Liber. Kap 9. (6 s.)
Lundgren, Ulf P., Säljö, Roger & Liberg, Caroline (red.) (2017). Lärande, skola, bildning. Fjärde utgåvan, reviderad Stockholm: Natur & Kultur. Kap. 11. (13 s.)
Lundqvist, Johanna (2018). Tidiga insatser och barns utbildningsvägar: inkludering och specialpedagogik. Första utgåvan Stockholm: Natur & kultur. (198 s.)
Runström Nilsson, Petra (2019). Pedagogisk utredning och kartläggning. Att analysera och bedöma elevers behov av särskilt stöd. (Fjärde upplagan). Gleerups Utbildning AB. (159 s.)
Bruce, Barbro, Rubin, Maria, Thimgren, Pia & Åkerman, Roger. (2016). Specialpedagogik i professionellt lärarskap: synsätt och förhållningssätt. 1. uppl. Malmö: Gleerups. (168 s.)
Schött, Kristina (2015). Studentens skrivhandbok. 3. [bearb.] uppl. Stockholm: Liber. (185 s.)
Skollag (2010:800). Stockholm: Regeringskansliet.
Skolverket. Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet.
Barnkonventionen (2019).
Vetenskapliga artiklar och annan litteratur tillkommer.