Allt börjar med en idé. På Malmö universitet vill vi se möjligheter där ingen annan sett dem förut. Med handlingskraft och mod att tänka i nya banor kan vi hitta svaren som samhället behöver. Därför satsar vi på forskning inom digitalisering, innovation och entreprenörskap. Vad vi gör nu är avgörande för framtiden – och med ditt engagemang kan vi göra ännu mer.

Vi ser möjligheterna - vill du vara med?

Om du är intresserad av att höra mer om våra satsningar, har frågor eller idéer, kontakta oss gärna för en förutsättningslös dialog. Ditt stöd kan bidra till ny kunskap som förändrar.

Kontakta Petra Lundgren - Fundraiser

Inspireras av FutureMakers – idétävling för studenter

Mau Innovation i stolt samarbete med Sparbanken Syds Stiftelse har initierat tävlingen FutureMakers för Malmö universitets studenter under hösten 2023. Satsningen ska inspirera och främja studenternas förmåga att utveckla kreativitet, innovationskraft och entreprenörskap med målet att bidra till en hållbar samhällsutveckling.

FutureMakers erbjuder en spännande möjlighet för studenterna att utforska potentialen i sina idéer samtidigt som de tävlar om en generös prissumma på 50 000 kronor för att ta sina visioner till nästa nivå.

Mer information om tävlingen

Mau Innovation

Mau Innovation finns till för att kunskap från Malmö universitet ska göra skillnad och förbättra samhället och de stödjer anställda och studenter som vill nyttiggöra sin forskning eller utveckla sina idéer.

Mer information om Mau Innovation

Sparbanken Syds Stiftelse

Sparbanken Syds Stiftelse möjliggör, genom sin verksamhet, goda idéer som bidrar till en positiv samhällsutveckling och skapar hållbar tillväxt i vårt samhälle till nytta för nuvarande och kommande generationer.

Mer information om stiftelsens arbete