Här hittar du centrala kontaktuppgifter och öppettider till Malmö universitet samt kontaktuppgifter till våra byggnader och receptioner. Du hittar även organisationsnummer, faktureringsadress, webbshoppen, profilprodukter och leverantörsinformation.

Centrala kontaktuppgifter

Det finns en rad olika sätt att komma i kontakt med Malmö universitet. Oavsett din fråga eller ärende hoppas vi att du här ska kunna hitta den kontaktväg till universitetet som just du behöver.

Nedan hittar du våra centrala kontaktuppgifter. Under respektive byggnad hittar du information om husets öppettider, kontaktuppgifter och receptioner.

Malmö universitet, 205 06 Malmö.

Informationsmejl och växel

info@mau.se 040-665 70 00 Växeln är normalt öppen vardagar 08.00–16.30. Vid helgdagar och sommartid kan tiderna komma att förändras. Faxnummer 040-665 70 10.

Öppettider för universitetets byggnader och hus

Under respektive byggnads webbsida nedan hittar du information om öppettider, besöks- och leveransadresser till universitetets byggnader samt receptioner. Det finns även hänvisning till kartor och områdesbeskrivning.

Hitta på universitetet genom kartfunktionen Mazemap

Söker du en specifik föreläsningssal, enhet eller mötesrum finns möjligheten att orientera dig via kartfunktionen Mazemap. Du kan navigera dig på de olika våningsplanen genom att välja våning.

Leverantörsinformation och fakturahantering

Här hittar du bland annat information om faktureringsadress, organisationsnummer och betalningsvillkor.

Leveransadress

Se sidorna för respektive byggnad ovan.

Elektroniska fakturor

Fakturor ska skickas elektroniskt i PEPPOL-format. Vårt partsid är:

• PEPPOL-id: 0007:2021004920
  • Organisationsnummer (utan bindestreck): 2021004920

Fakturareferens, bestående av 6 till 7 tecken, måste uppges vid varje beställning, till exempel 10ABCD.

OBS!

Vi tar ej emot PDF-fakturor via e-post!

Fakturaadress

Malmö universitet
Box 50500
202 50 Malmö

(Används endast i undantagsfall. Använd i första hand elektroniska fakturor)

Organisationsnummer

202100-4920

VAT-nummer

SE202100492001

Bankgiro

Betalningsvillkor

Som betalningsvillkor används 30 dagar netto. Undantag är hyresfakturor som enligt avtal betalas på den förfallodag som finns angiven på fakturan.

Universitetet godkänner ej fakturaavgifter i avtalen med leverantörer.

Offentliga uppgifter och allmänna handlingar

Information om utlämnande av offentliga uppgifter och allmänna handlingar hos Malmö universitet hittar du på denna sida.

Offentliga uppgifter och allmänna handlingar

Aktuella upphandlingar

I Opic kan du ta del aktuella och tidigare upphandlingar vid lärosätet. För frågor gällande upphandlingar kontakta Violeta Gamalan.

Upphandlingar på Malmö universitet (extern databas)