Byggnaden Orkanen är hemvist för Orkanenbiblioteket samt Fakulteten för lärande och samhälle. Orkanen ligger centralt beläget på Universitetsholmen.

Adress och öppettider

Byggnaden Orkanen förkortas OR i Kronox, systemet för schemaläggning- och rumsbokning.

Nordenskiöldsgatan 10.

Leveransadress

Jacob Bagges gata 2, 211 19 Malmö.

Öppettider under sommaren

Tillträdet till huset styrs av bibliotekets öppettider. Biblioteket är helt stängt den 20 juli–4 augusti.

Öppettider och kontakt (Biblioteket)

Studenter kommer in i Orkanen med kort och kod under följande dagar och tider, oavsett bibliotekets öppettider:

• Måndag–torsdag kl. 06.00–20.00
  • Fredag–söndag kl. 06.00–17.00

Ordinarie öppettider

Tillträdet till huset styrs av Orkanenbibliotekets öppettider. Studenter kommer in i Orkanen med kort och kod alla dagar 06–22, oavsett bibliotekets öppettider.

Öppettider och kontakt för biblioteket

Orkanenbiblioteket

På femte våningen i byggnaden finns Orkanenbiblioteket, det största av de tre universitetsbiblioteken.

Se öppettider och kontaktuppgifter på universitetsbibliotekets sidor

Parkering i anslutning till Orkanen

Cykelparkering

Cykelställ finns utanför Orkanen, längs med Nordenskiöldsgatan.

Bilparkering

Under Orkanen finns 158 avgiftsbelagda p-platser som Aimo Park ansvarar för. Infart sker från Jacob Bagges gata. Här finns också handikapplatser, motorcykelparkering och tillgång till elbilsladdning. Öppettider: mån-fre 06.30-22.00 och lör-sön 08.00-16.00.

Det finns även parkering i intilliggande parkeringshus och på gatorna i området.

Hitta rätt i Orkanen genom kartfunktionen Mazemap

Söker du en specifik föreläsningssal, enhet eller mötesrum i byggnaden Orkanen finns möjligheten att orientera dig via kartfunktionen Mazemap. Du kan navigera dig på de olika våningsplanen genom att välja våning.

Sök rum eller lokal på Orkanen i Mazemap