Byggnaden Orkanen är hemvist för Orkanenbiblioteket samt Fakulteten för lärande och samhälle. Orkanen ligger centralt beläget på Universitetsholmen.

Adress och öppettider

Byggnaden Orkanen förkortas OR i Kronox, systemet för schemaläggning- och rumsbokning.

Nordenskiöldsgatan 10.

Leveransadress

Jacob Bagges gata 2, 211 19 Malmö.

Ordinarie öppettider

Tillträdet till huset styrs av Orkanenbibliotekets öppettider. Studenter kommer in i Orkanen med kort och kod alla dagar 06–22, oavsett bibliotekets öppettider.

Öppettider och kontakt för biblioteket

Orkanenbiblioteket

På femte våningen i byggnaden finns Orkanenbiblioteket, det största av de tre universitetsbiblioteken.

Se öppettider och kontaktuppgifter på universitetsbibliotekets sidor

Parkering i anslutning till Orkanen

Cykelparkering

Cykelställ finns utanför Orkanen, längs med Nordenskiöldsgatan.

Bilparkering

Under Orkanen finns 158 avgiftsbelagda p-platser som Aimo Park ansvarar för. Infart sker från Jacob Bagges gata. Här finns också handikapplatser, motorcykelparkering och tillgång till elbilsladdning. Öppettider: mån-fre 06.30-22.00 och lör-sön 08.00-16.00.

Det finns även parkering i intilliggande parkeringshus och på gatorna i området.

Hitta rätt i Orkanen genom kartfunktionen Mazemap

Söker du en specifik föreläsningssal, enhet eller mötesrum i byggnaden Orkanen finns möjligheten att orientera dig via kartfunktionen Mazemap. Du kan navigera dig på de olika våningsplanen genom att välja våning.

Sök rum eller lokal på Orkanen i Mazemap