EduSinglePage
This course is offered as part of programme:
Course content
Inom kursen studeras barns mångsidiga utveckling ur ett utvecklingsvetenskapligt perspektiv. Särskild uppmärksamhet ägnas åt lekens och relationers betydelse för barns utveckling, lärande och välbefinnande i förskolan. Kursen behandlar även vad musik kan innebära i praktiken för verksamheten, dess innehåll och utformning, med fokus på barns mångsidiga utveckling. Inom ramen för akademisk litteracitet utvecklar studenten sina färdigheter i läsning av akademisk text.
Entry requirements
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: FO261A-Barndom och lärande: Pedagogik och musik i förskola.
Course evaluation
Studenter som deltar i eller har avslutat en kurs ska ges möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitetet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).