Course, grundnivå
7.5 credits
Malmö | dagtid | 50%
20 January 2025 - 30 March 2025
Code for the course: IV542G

This course is offered as part of programme:

Course content

Inledningsvis introduceras grundläggande samhällsekonomi. Vidare presenteras ekonomiska förutsättningar för idrottslig verksamhet med fokus på skillnader mellan förening och företag. Nationella och internationella perspektiv lyfts fram. Vikt läggs vid sponsringens utveckling och dess betydelse för idrottens finansiering.

Entry requirements

Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: IV541G-Marknadsföring inom sport.

Course evaluation

Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).