- Davidson, D. (2018). Cross-Media Communications: An Introduction to the Art of Creating Integrated Media Experiences (Version 1). Carnegie Mellon University. [https://doi.org/10.1184/R1/6686735.v1](
- Phillips, A (2012), A creator's guide to transmedia storytelling, New York: McGraw-Hill
EduSinglePage
About the course
I denna kurs kommer du att designa, planera och producera ett crossmedialt projekt som ska publiceras på riktigt, alltså inte endast för lärarna och kurskamraterna utan för en utomstående publik.
Projektet genomförs i grupp, tillsammans med studenter från andra program, och ni bestämmer tillsammans vilka medier, utöver webben – som alltid måste inkluderas –, ni vill använda.
För projektets genomförande krävs det att olika kompetenser samlas och du förväntas bidra med din kunskap och bakgrund.
This course is offered as part of programme:
Course content
Kursen innehåller följande moment:
- Publicering via multimedier och crossplattformar
- Innehållsanpassning till målgrupp och medier
- Idégenerering och –urval
- Planering och produktion
- Prototypframtagning och testning
Entry requirements
Grundläggande behörighet + Kunskaper motsvarande engelska 6 eller engelska B på svensk gymnasienivå
Godkända kurser: Minst 60 hp inom huvudområdet Medieteknik.
Utöver ovanstående formella förkunskapskrav förutsätts även att studenten har kunskaper från kursen Crossmedia: Teori.
Course literature
Course evaluation
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).