Course, grundnivå
15 credits
Malmö | dagtid | 50%
9 November 2026 - 28 March 2027
Course code: DA307A

About the course

Kursen syftar till att studenten utvecklar en grundläggande färdighet i 3D-grafikprogrammering och introduceras i 3D-modellering.

This course is offered as part of programme:

Course content

Kursen består av två delar: 3D-grafikprogrammering samt 3D-modellering.

3D-grafikprogrammering:

- 3D-Grafik API’s grunder
- Shader programmering
- Texturer
- Ljussättning
- Partikelsystem

3D-modellering:

- Grundläggande 3D tekniker
- Modellera, texturera och rendera.

Entry requirements

Engelska kurs B eller motsvarande från svensk gymnasieskola, samt minst 30 hp Datavetenskap inklusive kursen DA315A Objektorienterad spelprogrammering eller kurserna DA183A Objektorienterad programvaruutveckling I och DA184A Objektorienterad programvaruutveckling II.

Course literature

Course evaluation

Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).

Contact