Kurs, grundnivå
15 hp
Malmö | dagtid | 50%
9 november 2026 - 28 mars 2027
Kurskod: DA307A

Om kursen

Kursen syftar till att studenten utvecklar en grundläggande färdighet i 3D-grafikprogrammering och introduceras i 3D-modellering.

Denna kursen ges som del av program:

Kursinnehåll

Kursen består av två delar: 3D-grafikprogrammering samt 3D-modellering.

3D-grafikprogrammering:

- 3D-Grafik API’s grunder
- Shader programmering
- Texturer
- Ljussättning
- Partikelsystem

3D-modellering:

- Grundläggande 3D tekniker
- Modellera, texturera och rendera.

Behörighetskrav

Engelska kurs B eller motsvarande från svensk gymnasieskola, samt minst 30 hp Datavetenskap inklusive kursen DA315A Objektorienterad spelprogrammering eller kurserna DA183A Objektorienterad programvaruutveckling I och DA184A Objektorienterad programvaruutveckling II.

Kurslitteratur

Kursvärdering

Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).

Kontakt