Course, grundnivå
7.5 credits
Malmö | dagtid | 50%
11 November 2024 - 19 January 2025
Code for the course: IV541G

This course is offered as part of programme:

Course content

Marknadsföringens strategiska betydelse för företag och organisationer förklaras och utvecklingen över tid beskrivs, där skillnader mellan olika perspektiv och synsätt tydliggörs. Olika intressenters betydelse för verksamheten betonas och centrala begrepp, modeller och teorier presenteras. Vidare diskuteras marknadsföringens roll i samhället och de etiska dilemman som kan uppstå. Kursens innehåll kopplas till marknadsföring av sport och genom sport. Inom ramen för kursen sker samverkan med idrottsrelaterade organisationer. Målet med samverkan är att studenten ska utveckla förståelse för hur kursens innehåll kan tillämpas i organisationernas operativa verksamhet.

Entry requirements

Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: IV540G-Introduktion till sport management.

Course evaluation

Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).