EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Marknadsföringens strategiska betydelse för företag och organisationer förklaras och utvecklingen över tid beskrivs, där skillnader mellan olika perspektiv och synsätt tydliggörs. Olika intressenters betydelse för verksamheten betonas och centrala begrepp, modeller och teorier presenteras. Vidare diskuteras marknadsföringens roll i samhället och de etiska dilemman som kan uppstå. Kursens innehåll kopplas till marknadsföring av sport och genom sport. Inom ramen för kursen sker samverkan med idrottsrelaterade organisationer. Målet med samverkan är att studenten ska utveckla förståelse för hur kursens innehåll kan tillämpas i organisationernas operativa verksamhet.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: IV540G-Introduktion till sport management.
Kursvärdering
Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).