- Ett antal olika spel- och fysikmotorer kommer att tillhandahållas.
- Aktuella artiklar kommer att användas, tillgängliga för studenten vid kurstillfället.
EduSinglePage
About the course
Kursen syftar till att studenten utvecklar kunskap och förståelse för spel- och fysikmotorer och hur dessa kan understödja projektarbete och spelproduktion.
This course is offered as part of programme:
Course content
Kursen består av tre huvudmoment:
- Design, prototyper och speltestning (8 hp) Momentet består av introduktion av de spel- och fysikmotorerna som används på kursen, idéarbete, tillverkning av prototyper, utvärdering och dokumentation.
- Produktion (5 hp) En första version av spelet skapas.
- Analys (2 hp) Analys av spel- och fysikmotorns kapacitet och hur den underlättar projektarbete, samarbete och produktion.
Entry requirements
Godkänd kurs i datavetenskap på 31-60 poängsnivån.
Course literature
Course evaluation
Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).