Kurs, grundnivå
15 hp
Malmö | dagtid | 50%
30 augusti 2027 - 16 januari 2028
Kurskod: DA332A

Om kursen

Kursen syftar till att studenten utvecklar kunskap och förståelse för spel- och fysikmotorer och hur dessa kan understödja projektarbete och spelproduktion.

Denna kursen ges som del av program:

Kursinnehåll

Kursen består av tre huvudmoment:

- Design, prototyper och speltestning (8 hp) Momentet består av introduktion av de spel- och fysikmotorerna som används på kursen, idéarbete, tillverkning av prototyper, utvärdering och dokumentation.
- Produktion (5 hp) En första version av spelet skapas.
- Analys (2 hp) Analys av spel- och fysikmotorns kapacitet och hur den underlättar projektarbete, samarbete och produktion.

Behörighetskrav

Godkänd kurs i datavetenskap på 31-60 poängsnivån.

Kurslitteratur

Kursvärdering

Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).

Kontakt