Jeffrey, I. (2000). The Photography Book. London: Phaidon
Larson, L. (2008). Tillämpad kommunikationsvetenskap. Lund: Studentlitteratur
Palm, L. (2006). Kommunikationsplanering - En handbok på vetenskaplig grund. Lund: Studentlitteratur
Wheeler, A. (2012). Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Brandning Team. John Wiley Sons
Referenslitteratur:
Zakia, R. Perception and imaging –photography a way of seeing.
Gad, T. (2000). 4D Branding: Cracking the corporate code of the network economy. Bookhouse Publishing AB
Kunde, J. (2002). Corporate Religion. Financial Times/Prentice Hall
Shaughnessy, A. (2005). How to be a graphic designer without losing your soul. Princeton Architectural Press
Powerpoint-presentationer: -"the brandgap" ™ "Word of mouth"(Springtime)
Badger, G., Bate, D., Lockemann, B. & Mack, M. (2014). Imprint : Visual Narratives in Books and Beyond. Stockholm: Art and Theory
EduSinglePage
This course is offered as part of programme:
Course content
Bilden i sitt sammanhang syftar till att styrka studenternas förståelse för bilders kommunikativa aspekter, betydelse och struktur.
Branding och Corporate Identity syftar till att utveckla studenternas förståelse av, och färdigheter i att tillämpa teorier och metoder för kommunikation av organisationers och företags designprofil.
Kursen består av två moment:
• Bilden i sitt sammanhang
• Branding & Corporate identity
Entry requirements
Antagen till programmet Grafisk Design.
Avslutat samtliga kurser från termin ett till tre inom programmet Grafisk Design eller motsvarande med godkänt resultat.
Course literature
Course evaluation
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14)