Course, grundnivå
7.5 credits
Malmö | dagtid | 50%
29 March 2027 - 6 June 2027
Course code: ME143B

About the course

Kursen syftar till att studenten utvecklar kunskap om och förmåga att tillämpa teorier för affärsutveckling, strategi, innovation och styrning i ett medietekniskt helhetsperspektiv.

This course is offered as part of programme:

Course content

- Mediebranschens struktur och medieföretags mål och affärsidéer
- Affärsutveckling, strategi och värdeskapande (producent, konsument, innehåll, teknik, marknadsföring och samhällsansvar)
- Beslutsfattande och riskanalys
- Framtidsplanering, trendspaning
- Investeringar ur tekniskt, ekonomiskt, kund- och framtidsperspektiv
- Principer och verktyg för kalkylering av medieproduktion

Entry requirements

Godkända kurser:

- Medieproduktion 15 hp
- Mediestyrning 15 hp
- Projektstudio 15 hp

Course literature

Course evaluation

Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).

Contact