Arksey H, O'Malley L, (2005) Scoping studies: towards a methodological framework. International Journal of Social Research Methodology, 8 (1): 19-32. 14 s.
Backman J, (2016) Rapporter och uppsatser, 3., [rev.] uppl., Studentlitteratur, Lund. 223 s.
Dysthe O, Hertzberg F, Hoel T L, (2011) Skriva för att lära: skrivande i högre utbildning. 2., [rev.] uppl. Lund: Studentlitteratur. 146 s.
Gudmundsson P, (2018) Skrivanvisningar för studenter vid fakulteten för hälsa och samhälle. Utbildningsnämnden. Fakulteten Hälsa och Samhälle. 16 s.
Valbar litteratur i samråd med examinator omfattande 750 s. varav minst 100 s. på engelska.
EduSinglePage
This course is offered as part of programme:
Course content
Kursens syfte är att studenten utvecklar sina kunskaper i att formulera och planera ett vetenskapligt arbete som rör habilitering, rehabilitering och omsorg för personer med funktionsnedsättning.
I fördjupningsarbetet tränar studenten sin förmåga att författa en kortare vetenskapligt syftande text, vilket innebär att med kritisk blick formulera ett syfte för ett kommande uppsatsarbete relevant för handikapp- och rehabiliteringsvetenskap och med hjälp av lämplig metod söka efter, sammanställa och presentera tidigare forskning med relevans för syftet. Då handikapp- och rehabiliteringsvetenskap är ett flervetenskapligt fält tränar studenten vidare sin förmåga att särskilja och integrera forskning och kunskap från det samhällsvetenskapliga och hälsovetenskapliga området avseende habilitering, rehabilitering, service och omsorg för personer med funktionsnedsättning.
Entry requirements
Godkända kurser omfattande minst 30 hp från år 1.
Course literature
Course evaluation
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt in-formerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).