Andersson C, Carlström C, (2022) Swedish poly utopia: Dreams, revolutions and crushed hopes. Sexualities https://doi.org/10.1177/13634607211056887
Andersson C, (2022) Drawing the line at infidelity: negotiating relationship morality in a Swedish context of consensual non-monogamy, Journal of Social and Personal Relationships, 39(7), 1917-1933 (16 s.).
Andersson C, Carlström C, (2021) Polyamorous Parenthood – Kinder, Gender and Morality, i Close Relations: Family, Kinship and Beyond / [ed] H Wahlström Henriksson; K Goedecke, New York: Springer, 2021, s. 139-153 (14 s.)
Annon J, (1976) The PLISSIT Model: a proposed conceptual scheme for the behavioural treatment of sexual problems. Journal of Sex Education and Therapy, 2(1): 1–15. (15 s.)
Bengtsson J, Bolander E, (2020) Strategies for inclusion and equality–‘norm-critical’sex education in Sweden. Sex Education, 20(2), 154-169.
Berger Maurits S, (2018): “Understanding Sharia in the West”. Journal of Law, Religion and State, 6, sid 236-273.
Carlström R, Ek S, Gabrielsson S, (2021) ‘Treat me with respect’: transgender persons’ experiences of encounters with healthcare staff. Scandinavian journal of caring sciences, 35(2), 600-607. (7 s.)
Carlström C, (2022) Tensions, Power, and Commitment: LGBTQ and Swedish Free Churches, Lambda Nordica, 27(2), 17-40 (23 s.)
Carlström C, (2019) BDSM - the antithesis of good Swedish sex? Sexualities, Vol. 22, nr 7-8, s. 1164-1181 (17 s.)
Carlström C, (2017) Gender equal BDSM practice: a Swedish paradox?, Psychology & Sexuality, Vol. 8, nr 4, s. 268-279 (11 s.)
Falck F, Frisén L, Dhejne C, Armuand G, (2020) Undergoing pregnancy and childbirth as trans masculine in Sweden: experiencing and dealing with structural discrimination, gender norms and microaggressions in antenatal care, delivery and gender clinics. International journal of transgender health, 22(1-2), 42-53. (11 s.)
Giddens A, (1995), Intimitetens omvandling: Sexualitet, kärlek och erotik i det moderna samhället. Örebro: Nya Doxa. (192 s.)
Hammarström S, Nilsen P, Lindroth M, Stenqvist K, Bernhardsson S, (2019) Identifying young people exposed to or at risk of sexual ill health: pilot implementation of an evidence-informed toolkit (SEXIT) at Swedish youth clinics. European Journal of Contraception and Reproductive Health Care, 24:1, 45-53. (8 s.)
Johnsdotter S, (2022) Eroticisms in cross-cultural perspective. In (L Watson, C Chambers, B Earp, eds.) The Routledge Handbook of Philosophy of Sex and Sexuality, 20–34. New York: Routledge. (14 s.)
Klittmark S, Garzón M, Andersson E, Wells M B, (2019) LGBTQ competence wanted: LGBTQ parents’ experiences of reproductive health care in Sweden. Scandinavian journal of caring sciences, 33(2), 417-426. (9 s.)
Lantto R, Lundberg T, (2022) (Un)desirable approaches in therapy with Swedish individuals practicing BDSM: client’s perspectives and recommendations for affirmative clinical practices. Psychology & Sexuality, 13(3), 742-755. (13 s.)
Lundberg T, Malmquist A, Wurm M, (2017) HBTQ+ Psykologiska perspektiv och bemötande, Natur & Kultur. (440 s.)
Lundberg T, Malmquist A, Wurm M, (2022) "Jag är inte ensam, det finns andra som jag": Unga hbtqi-personers levnadsvillkor. Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, s. 315-344, (29 s.)
Schudson Z, van Anders S, (2019). ‘You have to coin new things’: sexual and gender identity discourses in asexual, queer, and/or trans young people’s networked counterpublics. Psychology & Sexuality, 10(4), 354-368. (14 s.)
Tholander M, Tour N, (2020) Lessons in casual sex: Narratives of young Swedish women. Sexuality & Culture, 24(5), 1397-1417. (20 s.)
Weeks J, (2018) Sexual studies and sexual justice. Sexualities, 21(8), 1238-1242. (4 s.)
Aktuella rapporter, vetenskapliga artiklar och texter om ca 300 sidor tillkommer. Till litteraturlistan tillkommer också ett ospecificerat antal sidor som väljs av studenterna själva i relation till den individuella examinationen.
EduSinglePage
This course is offered as part of programme:
Course content
Kursen ger kunskap om sexuell mångfald i dagens samhälle. Under kursen diskuteras hur människors sexualitet påverkas av samhällsförändringar såsom globalisering, individualisering, sekularisering, digitalisering men också av religion och kultur. Kursen behandlar begrepp och teorier om sexuell mångfald vilka kan tillämpas för att belysa och förstå olika samhälleliga kontexters och sociala gemenskapers betydelse för människors sexuella praktiker, sexuella identiteter och sexuella livsstilar. Under kursen diskuteras bemötande, olika redskap och modeller som kan användas i samtal, vård eller andra människobehandlande situationer.
Entry requirements
Examen från ett utbildningsprogram omfattande minst 180 hp (inklusive ett examensarbete om minst 15 hp) såsom socionom-, sociala omsorgs-, sjuksköterske, psykolog- eller läkarprogrammet, alternativt från andra vårdinriktade program.
Course literature
Course evaluation
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna (HF1:14).