- Andervin, M. och Jansson, J. (2016). Att leda digital transformation. Hoi förlag AB
- Bryman, A. & Bell, E. (2017) Företagsekonomiska forskningsmetoder. Stockholm: Liber.
- Eklund, S. (2010). Arbeta i projekt: individen, gruppen, ledaren. Lund: Studentlitteratur.
- Iveroth, E., Lindvall, J. Magnusson, J. (red) (2018). Digitalisering och styrning. Lund: Studentlitteratur.
- Tidd, J. & Bessant, J.R. (2020). Managing Innovation. Wiley amd Sons Inc.
Utöver ovanstående litteratur kan vetenskapliga artiklar och annan litteratur tillkomma.
EduSinglePage
About the course
I kursen utvecklar studenten sin förmåga och färdighet att observera, analysera och praktiskt tillämpa möjligheter med digitalisering och innovation i medieteknikrelaterade projekt. Vidare syftar kursen till att studenten utvecklar kunskap och förmåga att kritiskt kunna bedöma och hantera de utmaningar teknologisk förändring kan medföra i medieproduktion och medieproduktionsprocesser.
This course is offered as part of programme:
Course content
- Teorier och begrepp inom teknologisk förändring (digitalisering, innovation, förändringsprocesser, drivkrafter)
- Praktisk tillämpning av kunskap från tidigare kurser (produktion och styrning) och pågående kurser (marknadsanalys och projektledning).
- Tillämpning av teoretiska kunskaper på verklighetsbaserade medieteknik-relaterade fall (case) från näringsliv eller forskning
- Beslutsfattande och styrning inom medieprojekt och medieproduktionsprocesser.
- Arbete individuellt och i grupp
- Kommunikation av process och resultat till olika målgrupper, genom kombination av olika kommunikationsmetoder, medieproduktioner och visualiseringar.
Entry requirements
Godkända kurser:
- Medieproduktion 15 hp
- Mediestyrning 15 hp
Course literature
Course evaluation
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).