Briere JN, Scott C, (2015) Principles of trauma therapy: A guide to symptoms, evaluation, and treatment (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE. Chapters 1-2 (50 pages).
Buehler S, (2021). What Every Mental Health Professional Needs to Know About Sex: Vol. Third edition. Springer Publishing Company: New York, NY. (150 selected pages out of 361)
Campbell R, Dworkin E, Cabral G, (2009) An ecological model of the impact of sexual assault on women’s mental health. Trauma, Violence & Abuse, 10(3), 225–246. (21 pages)
Hall K S K, Binik Y M, (2020) Principles and Practice of Sex Therapy (6th ed.). New York: Guilford Publications. (150 selected pages out of 536)
Hensel JM, Ruiz C, Finney C, Dewa CS, (2015) Meta-analysis of risk factors for secondary traumatic stress in therapeutic work with trauma victims. Journal of Traumatic Stress, 28(2), 83-91. (8 pages)
Jaconis M, Boyd S J, Gray M J, (2020) History of Sexual Violence and Associated Negative Consequences: The Mediating Role of Body Image Dissatisfaction. Journal of Loss and Trauma, 25(2), 107-123. (13 pages)
Levenson J, (2017) Trauma-Informed Social Work Practice. Social Work, 62(2), 105–113. (8 pages)
Pulverman C, Kilimnik C, Meston C, (2018) The Impact of Childhood Sexual Abuse on Women’s Sexual Health: A Comprehensive Review. International Society for Sexual Medicine, 6(2):188-200. (12 pages)
Rupert P A, Miller A O, Dorociak K E, (2015) Preventing burnout: What does the research tell us? Professional Psychology: Research And Practice, 46(3), 168-174. (6 pages)
Savin-Williams R, (2018). Developmental Trajectories and Milestones of Sexual-Minority Youth. In S. Lamb & J. Gilbert (Eds.), The Cambridge Handbook of Sexual Development: Childhood and Adolescence (p. 156-179). Cambridge: Cambridge University Press. (23 pages)
Aktuella rapporter, vetenskapliga artiklar och texter om ca 300 sidor tillkommer.
EduSinglePage
This course is offered as part of programme:
Course content
Kursen belyser olika aspekter av våld, trauma och sexualitet utifrån aktuell forskning.
I kursen analyseras och diskuteras kopplingar mellan våld, trauma och sexualitet med hjälp av relevanta teorier och begrepp. Kursinnehållet kommer också tillämpas till kliniskt arbete och den professionella rollen såsom professionella verktyg och strategier för bemötande av traumatiserade individer/grupper samt etiska aspekter.
Entry requirements
Examen från ett utbildningsprogram motsvarande minst en kandidatexamen såsom socionom-, sociala omsorgs-, sjuksköterske-, psykolog- eller läkarprogrammet, alternativt från andra vårdinriktade program, samt Engelska 6.
Förklarande tillägg
Detta förkunskapskrav syftar till att fånga upp kunskaper och färdigheter som tillägnas genom studier och arbete/praktik med människor i professionella relationer som exempelvis patient/vårdare och klient/behandlare.
Course literature
Course evaluation
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna (HF1:14).