Course, grundnivå
6 credits
Malmö | dagtid | 100%
3 June 2024 - 30 June 2024
Code for the course: SL239B

This course is offered as part of programme:

Course content

Kursen behandlar olika synsätt och teoretiska aspekter på läs- och skrivundervisning samt hur sådana synsätt kommer till uttryck i läromedel och undervisning.

Kursen behandlar vidare hur språkutvecklande miljöer och ett inkluderande arbetssätt kan skapas i en heterogen skola. En av kursens bärande tankar är att språkanvändning och språkutveckling ses som en kreativ process i vilken läsning, interaktion och kommunikation spelar en avgörande roll.

Inom kursen bearbetas och fördjupas studenternas erfarenheter från den verksamhetsförlagda utbildningen.

Entry requirements

1. en generell examen om 180 högskolepoäng på grundnivå inom en huvudområdesgrupp, eller

2. en yrkesexamen

Course evaluation

Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).