Allmänna sjukhuset är hemvist för Fakulteten för hälsa och samhälle. Byggnaden är en av många på Sjukhusområdet och har beteckningen AS9. Huset är beläget intill Pildammsparken och nära Odontologiska fakultetens byggnad Klerken. Här hittar du öppettider, besöksadress och information om byggnadens reception.

Adress och öppettider

Byggnaden Allmänna sjukhuset förkortas AS i Kronox, systemet för schemaläggning- och rumsbokning.

Jan Waldenströms gata 25.

Leveransadress

Jan Waldenströms gata 25, 214 28 Malmö.

Öppettider under sommaren, 19 juni – 18 augusti

Byggnaden Allmänna sjukhuset håller sommarstängt mellan 19 juni – 18 augusti. Studenter kommer in i byggnaden med kort och kod under följande dagar och tider:

• Måndag-torsdag: 06.00–20.00
  • Fredag-söndag: 06.00–17.00

Universitetsbibliotekets öppettider

Ordinarie öppettider

Måndag–torsdag: 09.00-13.00
fredag: stängt (ärenden hanteras via reception.hs@mau.se)

Receptionen bemannas sporadiskt utöver de fastlagda tiderna. Tentor som ska lämnas till receptionen för utlämning utöver öppettiderna placeras i receptionens postfack i F-huset.

Kontaktuppgifter till receptionen

Hitta till receptionen i Mazemap reception.hs@mau.se 040-665 74 00 Måndag till fredag 10.00-13.00

Personalen i receptionen hjälper dig med bland annat följande uppgifter:

• Hittegods, hör av er till receptionen om ni blivit av med något i byggnaden
  • Utskrift av registrerings- och resultatintyg
  • Ändring av namn, adresser med mera
  • Inlämning av hemtentamen (enligt överenskommelse mellan kursansvarig och receptionen)
  • Utlämning av sals- och hemtentamen (efter att resultaten publicerats och genomgång hållits)
  • Ansvarig för foajén (placering av utställare med mera)

Hitta rätt på Allmänna sjukhuset

Söker du en specifik föreläsningssal, enhet eller mötesrum i byggnaden finns möjligheten att orientera dig via kartfunktionen Mazemap. Du kan navigera dig på de olika våningsplanen genom att välja våning.

Sök rum eller lokal på Allmänna sjukhuset i Mazemap