Forskarskola: Lärande i mångkulturella samhällskontexter
Lärande i mångkulturella
samhällskontexter
Forskarskolans doktorander och deras projekt
Doktorsavhandlingarna bidra till att ställa nya frågor och öka förståelsen för vad det betyder att utbildning och lärande – från förskola till universitet – sker i ett samhälle präglat av migration, digitalisering och nya politiska rörelser. Frågorna undersöks i förhållande till historiska och samtida perspektiv, med fokus på både teori och praktik.
Forskarskolan erbjuder en tvärvetenskaplig miljö och doktoranderna genomför sin utbildning inom ämnena:
Forskarskolans doktorander
- Elsa Andersson
- Lovisa Broms
- Mikael Bruér
- Peter Eriksson
- Aurélien Daudi
- Martin Eksath
- Emilia Frölich
- Magnus Gustafson
- Emma Hall
- Anna Hell
- Julia Håkansson
- Majid Jaffari
- Alexander Jansson
- Malin Jonasson
- Henriikka Leppäniemi
- Matilda Lindberg
- Ivar Morgan
- Emelie Nilsson
- Cristina Nordman
- Christian Norefalk
- Malin Reljanovic Glimäng
- Sofia Sebelius
- Marie Sjöblom
- Susanne Smithberger
- Camilla Strömberg
- Christina Svensson
- Maria Söderling
- Emelie Wiklund
- Merve Nur Yavuzkaya