Vill du jobba hos oss? Vi söker ständigt nya talanger. Här kan du se alla universitetets lediga anställningar och hur du söker dem. Du kan också skapa en prenumeration för att inte missa när en ny annons publiceras. Välkommen med din ansökan.

Så söker du jobb

Underlätta din ansökningsprocess med ett användarkonto

När du hittat en tjänst som du vill söka behöver du logga in eller registrera dig för att kunna gå vidare i ansökningsprocessen. Väljer du att söka tjänsten direkt från annonsen registreras du även då som ny användare.

Det går snabbt att skapa ett användarkonto. När du har ett konto slipper du fylla i dina personuppgifter varje gång du vill skicka in en ansökan. På kontot får du också överblick över dina ansökningar och de eventuella meddelande vi har skickat till dig. Meddelandet skickas även till din e-postadress, så du behöver inte bevaka kontot.

Om du redan har sökt ett jobb hos oss men inte har ett konto finns två sätt att göra det:

1. Skapa ett konto med samma e-postadress som du angett i ansökan. När det är klart kan du redigera ansökan via kontot enligt instruktionen ovan. Detta alternativ rekommenderas.
  2. Klicka på knappen "Ansök" i annonsen och fyll i samma e-postadress som du använde vid ansökan, samt alla övriga uppgifter. Din ansökan kommer därmed att uppdateras med denna information.

Uppdatera ansökan

Du kan uppdatera din ansökan så länge ansökningstiden pågår. Om du har ett konto loggar du in där och klickar på "Redigera" vid länken till aktuell ansökan och genomför de uppdateringar du vill göra.

Om du vill göra ändringar i ett bifogat dokument, uppdaterar du först dokumentet på din dator. Därefter laddar du upp det nya dokumentet. Då ersätts den gamla filen.

Håll dina kontaktuppgifter aktuella

För att vi ska kunna nå dig är det viktigt att du håller dina uppgifter aktuella. Om du inte har ett konto, mejla förändringen till jobb@mau.se. Om du har ett konto loggar du in och uppdaterar informationen. Om du har bytt e-postadress loggar du in med den gamla adressen och ändrar till den nya.

Logga in eller registrera dig

Prenumerera på lediga anställningar

Du kan också skapa en prenumeration och få information när en ny annons läggs upp.

Observera att det endast går att ha en jobbprenumeration per e-postadress.

Du kan när som helst avregistrera dig via bevakningsutskicken. Efter 12 månader får du ett e-postmeddelande där du erbjuds förnya din prenumeration, annars raderas din prenumeration med automatik.

Prenumerera på lediga anställningar

Din ansökan är en offentlig handling

Eftersom vi är en statlig myndighet blir din ansökan och eventuella handlingar som rör rekryteringsärendet ärendet offentliga handlingar och kan komma att lämnas ut till andra på begäran. Om du har skyddad identitet, kontakta kontaktpersonerna i annonsen för att få mer information om hur du ska ansöka.

Bedömning av din ansökan

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i din ansökan noggrant samt bifoga efterfrågade handlingar.

Mer om anställningsförfaranden

Läs mer om vad som gäller vid anställning av universitetslärare och andra akademiska anställningar.

Anställningsordning vid Malmö universitet

EURAXESS – karriärmöjligheter i och utanför Europa

EURAXESS verkar på den Europeiska forskningsarenan och möjliggör internationell rörlighet för forskare och ger karriärmöjligheter i och utanför Europa.

Malmö universitet är en del av nätverket som ett EURAXESS Centre och bidrar med lokal information, praktiska råd och stöd till forskare och doktorander.

Kontakta gärna International Staff support för mer information.

På EURAXESS webbplats kan du som forskare till exempel:

• söka jobb och forskningsstipendium, söka finansiering och få personligt stöd
  • ladda upp ditt CV på EURAXESS databas
  • hitta praktisk information om att bo och arbeta i olika länder i Europa.

Besök EURAXESS europeiska webbplats

Besök EURAXESS svenska webbplats