EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Inom kursen studeras skolväsendets och förskolans framväxt, i förhållande till bland annat jämställdhetsdebatten och kvinnans frigörelse. Vidare behandlas barndom som begrepp, samt dess förändrade innebörder över tid och i förhållande till utbildningspolitiska strömningar. Inom kursen studeras även barnmusikens framväxt i relation till samhälleliga och utbildningshistoriska skeenden. Parallellt med de teoretiska studierna undervisas studenten i praktiskt musicerande, i form av sång och gitarrspel.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: FO262A-Barndom och lärande: Musik och barns mångsidiga utveckling.
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).