EduSinglePage
Denna kurs ges inom kurspaket:
Kursinnehåll
I kursen problematiserar studenten utvärdering, utvecklingsarbete och frågor som rör kvalitet i skola och lärares arbete utifrån flera olika aspekter med koppling till matematikämnet. Särskild vikt läggs vid studentens egen förmåga att reflektera självkritiskt och analysera utvärderingars potentiella bidrag till professionen och konsekvenser för den lokala skolnivån. Vidare utvecklar studenterna ett lärandematerial utifrån resultat från genomförd undersökning. Kursen tar dessutom upp hur reflektionsförmågan i relation till den egna professionsutvecklingen i matematik kan utvecklas.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurs som förkunskapskrav: ML624B Matematik och lärande: Sannolikhet, statistik och läromedel (genomgången).
Kurslitteratur
Aktuell litteraturlista finns i kursplanen
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).