Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalization Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
- Innovation och nyttiggörande
-
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med studenter
- Unga Talanger till Skånsk Industri för Cirkulär Tillväxt
- Samarbeta med forskare
- Kultursamverkan
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Odontologiska fakulteten
- Odontologiska fakulteten
- Foresight
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Christina
Gummesson
Docent/Universitetslektor
christina.gummesson@mau.se
040-665 76 32
orcid.org/0000-0002-5791-356X
Publikationer
-
2024 | Artikel, forskningsöversikt
Scaffolding structures to promote widening participation in higher education: a meta-ethnographic analysis of qualitative studies
Christina Gummesson, Catharina Sjodahl Hammarlund
-
2024 | Artikel i tidskrift
Experiences of the use of portfolio in dental education - A qualitative meta-ethnographic literature review
Nina Lundegren, Pia Lindberg, Christina Gummesson
-
2023 | Artikel i tidskrift
Entrustable professional activities (EPAs) for undergraduate medical education - development and exploration of social validity
Christina Gummesson, Stina Alm, Anna Cederborg, Mattias Ekstedt, Jarl Hellman, Hans Hjelmqvist, Magnus Hultin, Katarina Jood, Charlotte Leanderson, Bertil Lindahl, Riitta Möller, Björn Rosengren, Anders Själander, Peter J Svensson, Stefan Särnblad, Alexander Tejera
-
2023 | Artikel i tidskrift
Embedding environmental sustainability within oral health professional curricula-Recommendations for teaching and assessment of learning outcomes.
James Field, Nicolas Martin, Brett Duane, Sibylle Vital, Steven Mulligan, Alon Livny, Pia Lindberg, Nina Lundegren, Christina Gummesson, Ruby Long, Heather Lundbeck, Darshini Ramasubbu, Jonathan Dixon
-
2022 | Konferensbidrag
The Use Of Meta-Ethnography To Guide Implementation Strategies
Christina Gummesson, Pia Lindberg, Nina Lundegren