Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Jag är filosofie doktor i pedagogiskt arbete och universitetslektor med inriktning mot vägledning och arbetsliv vid fakulteten för lärande och samhälle. Jag tjänstgör på utbildningarna till vägledare respektive lärare. Mitt intresseområde är professionsstudier och studier om karriärer och karriärutveckling.
Publikationer
-
2010 | Doktorsavhandling, monografi
Lärare i en ny tid: Om grundskollärares förhandlingar av professionella identiteter
Niklas Gustafson
-
2008 | Kapitel i bok, del av antologi
Opportunities to Develop Professionally: Teachers' Formation of Identities as Teacher-Researchers
Niklas Gustafson
-
2008 | Artikel i tidskrift
Action research and the micropolitics in schools
Tor-Vidar Eilertsen, Niklas Gustafson, Petri Salo
-
2005 | Kapitel i bok, del av antologi
Lärarkolleger i samarbete
Niklas Gustafson
-
2005 | Kapitel i bok, del av antologi
Lärare och forskare i samspel - om hur lärare och forskare gemensamt bildar kunskap
Niklas Gustafson