- Fullerton T., Game Design Workshop, 2ed, Morgan Kaufmann, 2008
Referenslitteratur:
- Salen K., Zimmerman E., Rules of Play, MIT Press, 2004
EduSinglePage
Om kursen
Kursen syftar till att studenten utvecklar grundläggande kunskap och färdigheter inom design av digitala spel. Kursen syftar vidare till att studenten utvecklar en kompetensgrund från vilken studenten kritiskt kan analysera digitala spel ur ett designperspektiv.
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
- Spelanalys
- Speldesign
- Användbarhet och tillgänglighet inom spelutveckling
- Design av spelupplevelser
Behörighetskrav
Grundläggande behörighet + Engelska 6.
Kurslitteratur
Kursvärdering
Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).