Malmö universitet erbjuder fem olika masterprogram inom datavetenskap, medieteknik och materialvetenskap. Inom datavetenskap kan du läsa en master i data science, internet of things eller digital innovation. Inom medieteknik erbjuds en master i strategisk medieutveckling. Inom materialvetenskap erbjuds en master i beräkningsmodellering. Läs mer om våra masterprogram och anmäl dig från 15 mars–15 april.

Karriär

En masterexamen i teknik ger dig de verktyg du behöver för att påbörja eller utveckla din karriär inom industrin eller akademisk forskning. Du kommer vara väl förberedd för att arbeta inom flera branscher som just nu genomgår omställningar, så som digitalisering.

Universitetet erbjuder en global inlärningsmiljö och Malmös geografiska position är en attraktiv port till Europa och dess internationella arbetsmarknad. Staden är en av Sveriges snabbast växande storstadsregioner och har en livlig start-up-scen för entreprenörsdrivna.

Nyhetsbrev för blivande studenter

Anmäl dig till nyhetsbrevet och få uppdateringar om viktiga ansökningsdatum, program, kurser och mycket mer.

Anmäl dig till nyhetsbrevet genom formuläret

För mer information kontakta oss via mejl:

tsstudent@mau.se