Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalization Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
- Innovation och nyttiggörande
-
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med studenter
- Unga Talanger till Skånsk Industri för Cirkulär Tillväxt
- Samarbeta med forskare
- Kultursamverkan
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Odontologiska fakulteten
- Odontologiska fakulteten
- Foresight
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Gunnhildur Lily
Magnusdottir
Docent/Universitetslektor
gunnhildur.lily.magnusdottir@mau.se
040-665 70 95
orcid.org/0000-0002-8583-9504
Presentation
Docent i statsvetenskap och biträdande prefekt.
Huvudsakliga intresseområden: - Klimat och energipolitik - Internationella relationer - Europeisk integration - Små stater inom EU
Gender, Intersectionality and Climate Institutions in Industrialised States by G. L. Magnusdottir and A. Kronsell (eds.) Routledge 2021:. It is open access on Routledge´s website: https://doi.org/10.4324/9781003052821
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Participatory-Deliberative Ethics Assessments of Energy Scenarios: What Can They Achieve and How Should They be Designed?
Anders Melin, Gunnhildur Lily Magnusdottir, Patrik Baard
-
2024 | Artikel i tidskrift
Sweden´s conflicting green leadership in the European Union
Gunnhildur Lily Magnusdottir, Marie Widengård
-
2024 | Artikel i tidskrift
Climate institutions matter: The challenges of making gender-sensitive and inclusive climate policies
Gunnhildur Lily Magnusdottir, Annica Kronsell
-
2023 | Artikel i tidskrift
Justice in energy transition scenarios: Perspectives from Swedish energy politics
Patrik Baard, Anders Melin, Gunnhildur Lily Magnusdottir
-
2023 | Rapport
Energiscenarier och rättvisa: Sammanfattning och policyrekommendationer
Anders Melin, Gunnhildur Lily Magnusdottir