Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023
Publikationer
-
2022 | Artikel i tidskrift
Collaboration between first year undergraduate nursing students: A focused ethnographic study
Marie Stenberg, Mariette Bengtsson, Elisabeth Mangrio, Elisabeth Carlson
-
2021 | Artikel, forskningsöversikt
Formative peer assessment in higher healthcare education programmes: a scoping review
Marie Stenberg, Elisabeth Mangrio, Mariette Bengtsson, Elisabeth Carlson
-
2020 | Artikel i tidskrift
Preceptors' experiences of using structured learning activities as part of the peer learning model: A qualitative study
Marie Stenberg, Mariette Bengtsson, Elisabeth Mangrio, Elisabeth Carlson
-
2020 | Artikel i tidskrift
Peer learning: making use of sociocultural theory
Elisabeth Carlson, Marie Stenberg
-
2020 | Artikel i tidskrift
Advancing pedagogy of undergraduate nursing students' cultural awarenessthrough internationalization webinars: A qualitative study
Doris Leung, Engle Angela Chan, Arkers K. C Wong, Sonia Reisenhofer, Marie Stenberg, Pui Szea Chan, K.H. Lai, Enrique Cruz, Elisabeth Carlson
Forskningsprojekt
I publikationsdatabasen Diva kan du se avslutade projekt.