EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
I kursen studeras didaktik och undervisning inom förskolans kontext. Studenten ges möjlighet att behandla olika teoretiska perspektiv på undervisning i relation till hur förskolebarnets lek, lärande och utveckling kan analyseras och följas upp. Studentens egna erfarenheter från förskolans praktik används som utgångspunkt för att bearbeta kursens centrala innehåll.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: UV215A-Förskolans och förskolläraryrkets framväxt.
Kursvärdering
Studenter som deltar i eller har avslutat en kurs ska ges möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitetet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).