EduSinglePage
Denna kurs ges inom kurspaket:
Kursinnehåll
Kursen syftar till att studenten ska utveckla kunskaper om och färdigheter i bedömningsprocessen utifrån olika perspektiv på lärande. Dessutom ska studenten fördjupa sin förståelse för bedömning och dess funktion som stöd för elevens språk- och kunskapsutveckling.
Vidare behandlas ett formativt förhållningssätt till undervisning för att synliggöra elevers kunskapsutveckling. Dessutom fokuseras förståelsen för dokumentation som grund för bedömning och undervisning samt bedömningens roll i undervisning och för elevers lärande.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurs som förkunskapskrav: UV241B Pedagogiskt ledarskap, sociala relationer och konflikthantering (genomgången)
Kurslitteratur
Aktuell litteraturlista finns i kursplanen
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).