Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Patricia
Staaf
Universitetsadjunkt
patricia.staaf@mau.se
040-665 72 62
orcid.org/0000-0002-1970-2905
Presentation
Patricia Staaf, fil lic. i svenska språket. Föreståndare för Centrum för akademiskt lärarskap. Adjunkt i svenska som andraspråk. Tidigare ordförande i det nationella nätverket för breddad rekrytering: INCLUDE ( 2012 - 2018) samt det nationella nätverket för högskolepedagoger Swednet (2017 - 2023) Intresseområden: Högskolepedagogisk utveckling, virtuell och fysisk lärandemiljö, Breddad rekrytering,Inkluderande undervisning, Introduktion till akademiskt skrivande First-year-exeprience,
Publikationer
-
2022 | Artikel i tidskrift
Challenge-Based Learning in Higher Education: A Malmö University Position Paper
Cecilia E. Christersson, Margareta Melin, Pär Widén, Nils Ekelund, Jonas Christensen, Nina Lundegren, Patricia Staaf
-
2022 | Artikel, forskningsöversikt
Challenge based learning in higher education: A systematic literature review
Marie Leijon, Petri Gudmundsson, Patricia Staaf, Cecilia Christersson
-
2018 | Artikel i tidskrift
Breddat deltagande för studenter med funktionsnedsättning: En utmaning för den högre utbildningen
Lotta Anderson, Hanna Egard, Camilla Nordgren, Patricia Staaf
-
2015 | Konferensbidrag
"The Media Workshop": Designing a Sustainable Organisation for a Digital Learning Environment
Marie Leijon, Kristina von Hausswolff, Patricia Staaf
-
2002 | Rapport
Halvvägs på väg vart? Storstadssatsningen i Rosengård 2000-2001
Margareta Popoola, Pieter Bevelander, Benny Carlsson, Per Broomé, Eva Kristina Salameh, Patricia Staaf, Berit Wigerfelt