EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Kursen behandlar i huvudsak projekt som arbetsform i fritidshemmet, med fokus på hur undervisningen kan utformas för att främja barns digitala kompetens. Med utgångspunkt i styrdokument och teorier om lärande och utvecklingsarbete behandlar kursen också dokumentationsformer, bedömning och utvärdering med fokus på kvalitet i fritidshemmets verksamhet.
I kursen bearbetas och fördjupas studenternas erfarenheter från verksamhetsförlagd utbildning.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: FP214B-Fritidspedagogik: Fritidens frågor. Se även tillträdeskrav i utbildningsplanen.
Kursvärdering
Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).