Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Utbildning
- Utbildning
- Program och kurser
- Intresseområden
- Studie- och karriärvägledning
- Anmälan, behörighet och antagning
- Om universitetsstudier
- Hitta bostad
- Träffa Malmö universitet
-
- Vidareutbildning och kompetensutveckling
- Vidareutbildning och kompetensutveckling
- Professionsprogrammet för rektorer, lärare och förskollärare
På sidan -
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalisation Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
-
- Forskning i fokus
- Forskning i fokus
- Fokus: Skolan
- Fokus: Framtiden med AI
- Fokus: Klimatet och människan
- Fokus: Munnen är en del av kroppen
- Fokus: Migration
- Fokus: Elitidrott, fotboll och supporterkultur
- Fokus: Kriget i Ukraina
- Fokus: Perspektiv på Malmö
- Forskning i fokus: Det ensamma samhället
- Fokus: Fred, demokrati och mänskliga rättigheter
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Malmö universitets strategi 2030
- Malmö universitets strategi 2030
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Universitetet i en orolig värld
På sidan

Presentation
Presentation
Nathalie Auer är universitetslektor i högskolepedagogisk utveckling med inriktning mot digitalt lärande i högre utbildning vid Centrum för akademiskt lärarskap.
Utbildning
Nathalie Auer har sin doktorsexamen i E-learning and Learning Technologies från University of Leicester, Storbritannien.
Forskningsintressen
Hennes forskningsintressen faller inom områdena digitalt lärande, digital kompetens och metakognition tillämpat på digital läsning. Hennes nuvarande forskningsprojekt är en del av ett projekt beviljat av Vetenskapsrådet. Projektet syftar till att undersöka vad betyder den snabba omvandlingen till digitaliserad högre utbildning för universitetslärares känsla av yrkesidentitet och yrkesutövning. Se nedan under rubriken "forskningsprojekt".
Undervisning och andra arbetsuppgifter
Hon är kursansvarig för kursen Generativ AI i undervisning och examination inom högre utbildning för masterstudenter (se nedan under rubriken ”undervisning) och hon undervisar i masterprogram *Teaching and Learning in Higher Education (se nedan under rubriken ”aktiviteter” ).
Hon arbetar med Malmö Universitets digipedagoger och IT-pedagoger för att inspirera kollegor till digitalisering av utbildning. Dessutom ger hon stöd till pedagogisk utveckling av ett utbildningsutbud inom UNIC (se nedan under rubriken ”aktiviteter”).
Publikationer
-
2025 | Konferensbidrag
“Reflective Guide”: an Artificial Intelligence (AI) Agent to Foster Metacognitive Strategies
Nathalie Auer, Brenda Cecilia Padilla Rodriguez
-
2025 | Artikel i tidskrift
Behind the scenes of doctoral success: a mixed methods approach to exploring PhD supervision courses in Swedish higher education institutions
Christos Karampelias, Martin Stigmar, Natalia Auer
-
2023 | Konferensbidrag
The Changing Demands on Diverse Faculty’s Digital Competence in Hybrid Learning Environments
Nathalie Auer, Katherine Doerr
-
2023 | Konferensbidrag
Round table: University educators’ profession in post-pandemic hybrid higher education teaching and learning environments- opportunities and challenges.
Martin Stigmar, Adrian Lundberg, Marie Leijon, Nathalie Auer, David Rosenlund, Katherine Doerr
-
2023 | Artikel i tidskrift
The multifaceted skill set of supervisors
Nathalie Auer