Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Per
Schubert
Docent/Universitetslektor
per.schubert@mau.se
072-555 74 90
orcid.org/0000-0001-9730-9706
Presentation
Jag är docent i miljövetenskap och lektor i naturgeografi med inriktning mot didaktik. Undervisar i geografi, naturvetenskap, statistik, hållbar utveckling och didaktik inom lärarutbildningen. Undervisar även blivande samhällsplanerare och miljövetare i geografiska informationssystem. Doktorandstudier vid Lunds universitet i naturgeografi och ekosystemanalys med inriktning mot satellitbaserad fjärranalys för uppskattning av koldioxidutbyte mellan vegetation och atmosfär. Har bland annat deltagit i forskningsprojektet ECOSIMP som undersökte förutsättningarna för implementering av ekosystemtjänstkonceptet på kommunal nivå.
Publikationer
-
2024 | Konferensbidrag
Remote sensing and geographical information systems as critical skills for research
Per Schubert
-
2024 | Artikel i tidskrift
Knowledge contributions from different school subjects to cross-curricular didactics for Bildung and sustainability
Jesper Sjöström, Catarina Economou, Ann-Mari Edström, Jan-Eric Ekberg, Petra Svensson Källberg, Marie Larneby, Bodil Liljefors Persson, Ulrika Ryan, Per Schubert, Björn Wangen, David Örbring
-
2024 | Artikel i tidskrift
The Impacts of Peri-Urban Expansion on Municipal and Ecosystem Services: Experiences from Makhado Biaba Town, South Africa
Emmaculate Ingwani, Marie Thynell, L.R. Gurure, Nils G. A. Ekelund, Trynos Gumbo, Per Schubert, Verna Nel
-
2023 | Övrigt
Hopp om fortsatt utbyte mellan Malmö universitet och Samtse College of Education
Per Schubert
-
2023 | Kapitel i bok, del av antologi
Affective atmospheres at bus stops in Malmö
Hoai Anh Tran, Per Schubert
Undervisning
- Kursledare: GL214C - Geografi och lärande: Resurser, befolkning och hållbar utveckling
- Kursledare: GL215C - Geografi och lärande: Jordens landskap och ekonomiska förhållanden
- Kursledare: GL216C - Geografi och lärande: Staden och dess omgivningar
- Kursledare: GL217C - Geografi och lärande: Undervisning med geografiska projekt