Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Jag heter Maria Silwer och är doktorand vid institutionen NMS (Naturvetenskap, matematik och samhälle). Mitt forskningsintresse handlar om feedbacki digitala program i matematikklassrummet och hur denna feedback bjuder in elever till ett lärande i matematik, eller inte. Hur påverkar denna feedback elevernas identitesskapande? Fokus är på elever i årskurs 4-6 i Sverige.
Bakgrund
Min bakgrund består av en lång undervisningserfarenhet som lärare och förstelärare (i matematik) för elever i årskurs 1-6. Jag har även arbetat med lärares lärande i matematikdidaktik på det som då hette Pedagogisk Inspiration i Malmö, varit matematikutvecklare i en av Malmös stadsdelar och lett matematiklyftet. Under senare år har jag arbetat som universitetsadjunkt på Högskolan Kristianstad.
Nuläge
I nuläget undervisar jag i kursen Matematikinlärning för förskollärare som undervisar i förskoleklass samt gör VFU-besök(verksamhetsförlagd utbildning) hos blivande grundskollärare. Jag är också handledare i ett matematiknätverk.
Konferenser där jag presenterat min forskning:
2024 - Matematikbiennalen
2024 - MADIF-14
2024 - Poster presentation på FAME (Nederländerna)
2024 - Presentation av min forskningsplan på OsloMet