Kakor
Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023
Publikationer
-
2022 | Konferensbidrag
Meningsskapande av en representation av växthuseffekten
Clas Olander, Johan Nelson
-
2022 | Konferensbidrag
Students meaning-making of a representation of the greenhouse effect: ‘It is an easy representation, if you understand it’
Clas Olander, Johan Nelson
-
2022 | Artikel i tidskrift
Meaning-making of arrows in a representation of the greenhouse effect
Johan Nelson, Clas Olander
-
2012 | Rapport
Naturvetenskap och yngre barn: om att forskningsanknyta utbildning för förskollärare och grundlärare
Malin Ideland, Claes Malmberg, Johan Nelson, Karin Nilsson, Birgitta Pettersson, Agneta Rehn, Jesper Sjöström, Annette Zeidler
-
2012 | Konferensbidrag
Forskningsanknuten NO från förskola till lärarutbildning
Karin Nilsson, Jesper Sjöström, Johan Nelson