Kakor
Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023
Publikationer
-
2018 | Artikel i tidskrift
Analyzing Measurement Invariance of the Students’ Engagement Instrument Brief Version: The Cases of Denmark, Finland, and Portugal
Tuomo Virtanen, Paolo Moreira, Hilde Ulvseth, Helena Andersson, Susan Tetler, Matti Kuorelahti
-
2017 | Doktorsavhandling, monografi
Möten där vi blir sedda: en studie om elevers engagemang i skolan
Helena Andersson
-
2016 | Konferensbidrag
Schools' efforts to create inclusive learning environments
Lisbeth Ohlsson, Helena Andersson, Inger Assarson, Daniel Östlund
-
2015 | Kapitel i bok, del av antologi
Skolors strävan efter inkluderande lärmiljöer
Helena Andersson, Inger Assarson, Lisbeth Ohlsson, Daniel Östlund
-
2013 | Licentiatavhandling, monografi
En bro mellan högstadiet och gymnasieskolans nationella program: elever med erfarenheter av det individuella programmet berättar
Helena Andersson