Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalisation Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
FAKULTETEN FÖR LÄRANDE OCH SAMHÄLLE (LS) | Seminarium
Skolutveckling för likvärdighet i olika kontexter
Onsdag 10 september, 10:30 - 12:00
Online via Zoom. Länk skickas till anmälda.

Likvärdighet genom skolutveckling – lärdomar från ”HEIS” i Göteborg stad
Skolverkets Samverkan för bästa skola (SBS) är en omfattande nationell satsning för att möta bristande resultat, kvalitet och likvärdighet genom att stödja ett lokalt förbättringsarbete. Baserat på lärdomarna från SBS, har Göteborgs stad tagit fram HEIS (huvudmannens extraordinarie insatser) för att själva stödja sina skolor i områden med socioekonomiska utmaningar. Men vilket behov ville man egentligen möta med HEIS? Hur man valt att lägga upp det hela? Och vilka är lärdomarna när det gäller att bidra till en uthållig förbättring?
Arrangör
Nationellt FOU-nätverk
Webbinariet arrangeras Nationellt FOU-nätverk för skolverksamheter med stora utmaningar. Bakom FOU-nätverket står Högskolan Dalarna, Karlstad universitet, Malmö universitet, Mittuniversitetet och Stockholms universitet. Tillsammans med huvudmän, skolor och förskolor skapar vi kunskap om förutsättningarna för och ändamålsenliga stöd till verksamheter som möter stora utmaningar.
Öppna webbinarier
Detta evenemang är ett av två av FOU-nätverkets öppna webbinarier i höst för alla som är intresserade av skolutveckling som ett medel för att stärka en likvärdig utbildning, där inspel varvas med gruppdiskussioner.
Dela sidan